Regulamin

Sklep internetowy, działający pod adresem www.theatrum.pl, zwany dalej „Theatrum”, prowadzony jest przez Theatrum Sylwia Majewska, zarejestrowane w Warszawie, pod adresem: ul. Bednarska 26/5, 00-321 Warszawa, NIP 526 125 46 53, REGON 142054030-00034.

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Regulamin ten określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Theatrum , zawierania i wykonywania umów za pośrednictwem sklepu internetowego Theatrum pomiędzy Theatrum Sylwia Majewska a Klientem, składania zamówień na artykuły dostępne w sklepie internetowym Theatrum, dostarczania zamówionych artykułów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży za nabyte artykuły, rezygnacji przez Klienta z zamówienia, korzystania przez Klienta z uprawnienia do odstąpienia od zawartej umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.

2. Klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego Theatrum zgodnie z jego przeznaczeniem.

§ 2. REJESTRACJA

1. Klient może dokonać rejestracji w sklepie internetowym Theatrum (konto Klienta). Dokonanie rejestracji nie jest niezbędne dla dokonania zakupu w sklepie internetowym.

2. W celu dokonania rejestracji w sklepie internetowym, niezbędne jest, by Klient:

  • wypełnił formularz dostępny na stronie sklepu internetowego, podając: imię i nazwisko, adres e-mail za pomocą którego Theatrum może kontaktować się z Klientem oraz hasło;
  • zaakceptował ten Regulamin (wyraził zgodę na stosowanie się do postanowień tego Regulaminu);
  • wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do zawarcia, zmiany, rozwiązania i prawidłowego wykonania umowy zawieranej drogą elektroniczną pomiędzy Klientem a Theatrum.

3. Rejestracja w sklepie internetowym oraz korzystanie z funkcjonalności sklepu internetowego są nieodpłatne.

4. Po dokonaniu rejestracji każdorazowe logowanie następuje z wykorzystaniem danych podanych w formularzu rejestracyjnym.

5. W celu usunięcia konta Klienta ze sklepu internetowego Klient powinien wysłać wiadomość elektroniczną z prośbą o usunięcie konta na adres sklep@theatrum.pl, wskazując adres poczty elektronicznej, aktualnie zarejestrowany w sklepie internetowym

§ 3. ZAWARCIE UMOWY – POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Informacje o produktach dostępnych w sklepie internetowym są zaproszeniem do złożenia oferty w rozumieniu art. 71 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.
2. Ceny produktów wskazane w sklepie internetowym:

  • podawane są w złotych polskich oraz zawierają należny podatek od towarów i usług (VAT);
  • nie zawierają kosztów dostawy;
  • wiążą w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.

3. Theatrum umożliwia następujące rodzaje Płatności:

  • przelewem bankowym na numer konta: 06 1140 2004 0000 3102 6683 7021;
  • opłata za pobraniem – koszt zamówienia płatny przy odbiorze (sposób płatności dostępny wyłącznie w przypadku zamówień realizowanych na terenie Polski);
  • za pośrednictwem systemu płatności PayU.

4. Podmiotem świadczącym usługi płatności określone w § 3.3 c) powyżej jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, posiadającą numer NIP: 779-23-08-495, o kapitale zakładowym w wysokości 4 000 000 złotych w całości opłaconym, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012 (zgodnie z regulaminem dostępnym pod adresem: http://www.payu.pl/sites/default/files/regulaminy_i_pliki/REGULAMIN_SWIADCZENIA_USLUGI_PAYU.pdf).

5. Za zamówienie o wartości do 300 PLN realizowane na terenie Polski Klient ponosi następujące koszty wysyłki:

Na terenie Polski:

Firma kurierska Fedex

  • 13 PLN – w przypadku przedpłaty na konto
  • 15 PLN – w przypadku płatności za pobraniem

Poczta Polska

  • 10 PLN – w przypadku przedpłaty na konto
  • 15 PLN – w przypadku płatności za pobraniem

Koszt wysyłki zamówień realizowanych poza granicami Polski uzależniony jest od kraju wysyłki i ustalany jest indywidualnie.

6. Zamówienia o wartości powyżej 300 PLN wysyłane są na terenie Polski bezpłatnie.

7. W przypadku zamówień, które mają zostać dostarczone poza granice Rzeczpospolitej Polskiej, koszty wysyłki są indywidualnie ustalane z Klientem.

8. W przypadku przesyłki kurierskiej na życzenie Klienta Theatrum informuje o numerze listu przewozowego.

9. Theatrum zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie oraz wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego.

10. Łączna cena wraz z podatkami oraz opłatami za dostawę przedstawiana jest Klientowi bezpośrednio przed złożeniem przez Klienta zamówienia.

11. Zamówienia w Theatrum można składać:

§ 4. ZAWARCIE UMOWY POPRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ

1. W celu złożenia zamówienia poprzez stronę internetową Klient powinien:

  • wybrać artykuł będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (bądź równoznaczny) – czynność ta może być poprzedzona dokonaniem rejestracji w księgarni internetowej oraz zalogowaniem się;
  • dokonać wyboru sposobu płatności, spośród sposobów wskazanych przez sklep internetowy;
  • dokonać wyboru sposobu dostawy zamawianych produktów;
  • wskazać adres, pod który zamawiane książki mają być dostarczone oraz imię i nazwisko osoby której mają być one dostarczone;
  • wskazać dane niezbędne do wystawienia przez Theatrum faktury (w przypadku, w którym Klient chce otrzymać taką fakturę);
  • oświadczyć (poprzez zaznaczenie właściwego pola na stronie internetowej), iż zapoznał się z tym Regulaminem, stanowiącym integralną część umowy zawieranej z Theatrum oraz z przedstawionymi mu przez Theatrum, na tej stronie, informacjami określonymi w art. 12 ust. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
  • zatwierdzić zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „zamawiam i płacę” (bądź równoznacznego).

2. Poprzez złożenie zamówienia w sposób opisany w §4.1 powyżej, Klient składa Theatrum oświadczenie woli, którego treścią jest oferta zawarcia umowy sprzedaży towarów wskazanych przez Klienta, zgodnie z treścią tego Regulaminu.

3. Po złożeniu zamówienia w sposób opisany w §4.1 powyżej, Theatrum wyśle do Klienta (na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji) e-mail zawierający:

  • informacje określone w art. 12 ust. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta,
  • potwierdzenie treść proponowanej umowy.

4. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Theatrum do Klienta e-maila o którym mowa w § 4.3 tego Regulaminu.

§ 5. ZAWARCIE UMOWY PRZEZ TELEFON

1. W celu złożenia zamówienia przez telefon Klient powinien skontaktować się z pracownikiem Theatrum pod numerem +48 602 523 062 i w trakcie rozmowy wskazać:

  • tytuł i ilość zamawianych produktów;
  • dokonać wyboru sposobu płatności, spośród sposobów wskazanych przez sklep internetowy;
  • dokonać wyboru sposobu dostawy zamawianych produktów;
  • adres, pod który zamawiane produkty mają być dostarczone oraz imię i nazwisko osoby której mają być one dostarczone;
  • dane niezbędne do wystawienia przez Theatrum faktury (w przypadku, w którym Klient chce otrzymać taką fakturę);
  • adres email, przy pomocy którego Theatrum może komunikować się z Klientem.

2. Poprzez złożenie zamówienia w sposób opisany w §5.1 powyżej, Klient składa Theatrum oświadczenie woli, którego treścią jest oferta zawarcia umowy sprzedaży towarów wskazanych przez Klienta, zgodnie z treścią tego Regulaminu.

3. Po złożeniu zamówienia w sposób opisany w §5.1 powyżej, Theatrum wyśle do Klienta (na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji) e-mail zawierający

  • informacje określone w art. 12 ust. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
  • potwierdzenie treści proponowanej umowy.

4. Po otrzymaniu e-maila zgodnie z §5.3 powyżej, Klient, w celu zawarcia umowy, winien odpowiedzieć na otrzymany email (wysyłając email na adres: sklep@theatrum.pl), w treści swojego maila wskazując, iż potwierdza warunki umowy, poprzez użycie sformułowania „akceptuję warunki”, „zgadzam się” bądź równoznacznego, jednoznacznie wskazującego na wolę zawarcia umowy. Odpowiedzenie przez Klienta na email otrzymany zgodnie z §5.3 powyżej stanowi oświadczenie o woli zawarcia umowy na warunkach wskazanych w mailu przesłanym zgodnie z §5.3 powyżej. Zawarcie umowy następuje w chwili otrzymania przez Folio odpowiedzi Klienta zgodnie z tym § 5.4.

§ 6. ZAWARCIE UMOWY PRZEZ EMAIL

1. W celu złożenia zamówienia przez email Klient powinien wysłać e–mail na adres: sklep@theatrum.pl, w którym Klient wskaże:

  • tytuł i ilość zamawianych artykułów;
  • dokonać wyboru sposobu płatności, spośród sposobów wskazanych przez księgarnię internetową;
  • dokonać wyboru sposobu dostawy zamawianych książek;
  • adres, pod który zamawiane książki mają być dostarczone oraz imię i nazwisko osoby której mają być one dostarczone;
  • dane niezbędne do wystawienia przez Theatrum faktury (w przypadku, w którym Klient chce otrzymać taką fakturę);
  • adres email, przy pomocy którego Theatrum może komunikować się z Klientem.

2. Poprzez złożenie zamówienia w sposób opisany w §6.1 powyżej, Klient składa Theatrum ofertę zawarcia umowy sprzedaży.

3. Po złożeniu zamówienia w sposób opisany w §4.1 powyżej, Theatrum wyśle do Klienta (na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji) e-mail zawierający:

  • informacje określone w art. 12 ust. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
  • potwierdzenie treść proponowanej umowy.

4. Po otrzymaniu e-maila zgodnie z §6.3 powyżej, Klient, w celu zawarcia umowy, winien odpowiedzieć na otrzymany email (wysyłając email na adres sklep@theatrum.pl), w treści swojego maila wskazując, iż potwierdza warunki umowy, poprzez użycie sformułowania „akceptuję warunki”, „zgadzam się” bądź równoznacznego, jednoznacznie wskazującego na wolę zawarcia umowy. Odpowiedzenie przez Klienta na email otrzymany zgodnie z §6.3 powyżej stanowi oświadczenie o woli zawarcia umowy na warunkach wskazanych w mailu przesłanym zgodnie z §6.3 powyżej. Zawarcie umowy następuje w chwili otrzymania przez Folio odpowiedzi Klienta zgodnie z tym § 6.4.

§ 7. DANE OSOBOWE

1. Rejestrując się w Theatrum Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych związanych z realizacja zamówień dokonywanych w Theatrum, oraz przekazanie adresu email podmiotom współpracującym z Theatrum, a także na przetwarzanie przez Theatrum oraz podmioty z nim współpracujące danych osobowych w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym zawarcia umowy (zrealizowania zamówienia) między Klientem a Theatrum. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych bądź niepełnych danych osobowych.

3. Dane osobowe są chronione zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) .

Klienci mają prawo do wglądu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia.

4. Koniecznym warunkiem realizacji zamówienia jest podanie prawdziwego adresu zamieszkania oraz telefonu. W przypadku podejrzenia podania niepełnych lub nieprawdziwych danych, Theatrum zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia (w takim przypadku Theatrum powiadomi Klienta o skorzystaniu z tego uprawnienia).

§ 8. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

1. Realizacja zamówienia rozpoczyna się:

  • z chwilą wpływu środków na konto Theatrum (w przypadku zamówień płatnych przelewem); bądź
  • z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Klienta, zgodnie z § 4.4, § 5.4 albo § 6.4 powyżej (przypadku zamówień płatnych przy odbiorze).

2. Umowa zawarta jest pod warunkiem, iż zamówiony przez Klienta artykuł znajduje się w magazynie Theatrum w chwili potwierdzenia zamówienia.

3. W przypadku, w którym warunek określony w § 8.2 powyżej nie jest spełniony, lecz Theatrum podejmuje się uzyskania zamówionego artykułu w późniejszym terminie (czasowa niedostępność towaru), Theatrum informuje o tym fakcie Klienta (poprzez wysłanie emaila na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji), wskazując jednocześnie, iż Klient uprawniony jest złożenia oświadczenia o:

zgodzie na realizację zamówienia w późniejszym terminie – w przypadku złożenia oświadczenia o takiej treści przez Klienta, Theatrum zobowiązuje się działać z należytą starannością w celu uzyskania zamówionego artykułu w najkrótszym możliwym terminie; Theatrum powiadomi Klienta o przewidywanej dacie realizacji zamówienia niezwłocznie po uzyskaniu niezbędnych informacji;

braku zgody na realizację zamówienia w późniejszym terminie – w przypadku złożenia oświadczenia o takiej treści przez Klienta Umowę między Theatrum a Klientem uważa się za nie zawartą.

4. W przypadku, w którym warunek określony w § 8.2 powyżej nie jest spełniony i Theatrum nie podejmie się uzyskania zamówionego artykułu (całkowita niedostępność), Theatrum informuje o tym fakcie Klienta (poprzez wysłanie e-maila na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji). W takim przypadku Umowę między Theatrum a Klientem uważa się za nie zawartą.

5. W przypadku, w którym warunek określony w § 8.2 powyżej nie jest spełniony jedynie w odniesieniu co do niektórych książek ujętych w zamówieniu, § 8.3 i § 8.4 stosuje się odpowiednio, przy czym Klient jest uprawniony do wskazania, czy wyraża zgodę na częściową realizację zamówienia.

6. Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Czas, po jakim Klient otrzyma zamówienie obejmuje czas realizacji zamówienia oraz przewidywany czas dostawy.

7. Przewidywany czas dostawy wynosi:

  • Poczta Polska – przesyłka priorytetowa, czas dostawy 3 dni robocze,
  • Firma Fedex – przesyłka kurierska, czas dostawy 1 dzień roboczy.

8. Dostawa zamówienia odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób.

9. O statusie realizacji zamówienia Klient informowany jest w panelu użytkownika po zalogowaniu na stronie Theatrum.

10. O wysyłce lub odbiorze osobistym zamówienia Klient informowany jest za pośrednictwem poczty e–mail.

11. Theatrum zobowiązuje się do takiego zabezpieczenia wysyłanych artykułów, które uniemożliwi ich uszkodzenie.

§ 9. REKLAMACJE

1. Theatrum jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli książka sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne). Dla uniknięcia wątpliwości, za wady skutkujące odpowiedzialnością z tytułu rękojmie za wady fizyczne uznaje się:

  • wady powstałe z winy Theatrum, takie jak: wady techniczne lub uszkodzenia mechaniczne, powstałe podczas dostawy;
  • wady druku lub inne podobne wady, niewidoczne przed otwarciem zamówienia.

2. W zakresie nieuregulowanym w tym Regulaminie, zasady dotyczące odpowiedzialności Theatrum z tytułu rękojmi za wady fizyczne regulują właściwe przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny.

3. Realizacja uprawnienia Klienta do złożenia reklamacji (odpowiedzialność Theatrum za wady fizyczne) następuje poprzez złożenie Theatrum stosownego oświadczenia przez Klienta. Klient składa oświadczenie o złożeniu reklamacji w formie elektronicznej, bądź to korzystając z właściwego formularza zamieszczonego na stronie internetowej Theatrum.pl, bądź przez wysłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail sklep@theatrum.pl. Składając reklamację, Klient obowiązany jest posługiwać się formularzem zgłoszenia reklamacyjnego, stanowiącym załącznik nr 2 do tego Regulaminu.

4. Oświadczenie, o którym mowa w § 9.3 powyżej musi zawierać opis wady stwierdzonej przez Klienta oraz oświadczenie, z którego z uprawnień Klient korzysta, a więc czy:

  • domaga się obniżenia ceny należnej za nabyty artykuł;
  • odstępuje od Umowy (a w konsekwencji domaga się zwrotu uiszczonej ceny); czy też
  • domaga się wymiany artykułu na wolny od wad.

5. Warunkiem koniecznym do uznania reklamacji jest uprzednie dostarczenie przez Klienta reklamowanej książki wraz z dowodem zakupu na adres: Theatrum Sylwia Majewska, ul. Bednarska 26/5, 00-321 Warszawa. Klient ponosi koszty wysyłki artykułu w związku z dokonywaną reklamacją. W przypadku uznania reklamacji za zasadną Theatrum zwraca Klientowi poniesiony przez Klienta koszt wysyłki.

6. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od dnia złożenia przez Klienta oświadczenia o skorzystaniu z prawa do złożenia reklamacji bądź od dnia doręczenia Theatrum wadliwego artykułu.

7. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.

§ 10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Klient uprawniony jest do odstąpienia od Umowy zawartej za pośrednictwem sklepu internetowego Theatrum w terminie 14 dni od dnia doręczenia zamówionego artykułu.

2. Realizacja uprawnienia Klienta do odstąpienia od Umowy następuje poprzez złożenie Theatrum stosownego oświadczenia przez Klienta. Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy poprzez:

złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej i doręczenie go na adres: Theatrum Sylwia Majewska, ul. Długa 4 lokal 1, Warszawa, od wtorku do piątku w godzinach 12.00 -18.00. złożenie stosownego oświadczenia w formie elektronicznej, bądź to korzystając z właściwego formularza zamieszczonego na stronie internetowej Theatrum, bądź przez wysłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail sklep@theatrum.pl

3. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu (jednak skorzystanie z tego formularza nie jest obowiązkowe).

4. W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia do odstąpienia od Umowy w sposób określony w § 10.2 b) powyżej, Theatrum niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia klienta potwierdzi otrzymanie oświadczenia – poprzez wysłanie e-maila na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji.

5. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Theatrum niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od umowy.

6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości artykułów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

7. Theatrum niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Theatrum wstrzyma się jednak ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania książek z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Theatrum dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Zamówienia dla osób nie będących konsumentami realizowane są przez Theatrum według indywidualnych ustaleń.

2. Regulamin ten obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2019 roku.

3. W zakresie nieuregulowanym w tym Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego, w tym, w szczególności (w odpowiednim zakresie) przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.